tisdag 26 juni 2012

¡Escuchame!

Idag var jag på bodypump. Den här låten gjorde att jag inte kunde låta bli att le, trots att benmusklerna brände mer än vad som är bekvämt:


Dels log jag för att jag tycker om Ecuador och jag blir löjligt glad över att höra landets namn. Men också för att det låter så himla roligt när han säger Ecuador. Jag kan liksom inte komma på i vilket sammanhang jag skulle använda det tonfallet när jag sa ett landsnamn, vad menar han? Den var i alla fall väldigt effektiv som träningslåt, jag blev lite full i sjutton och glömde bort att jag egentligen inte orkade mer. Trots att låten i sig är ganska dålig.

Idag var första dagen på jobbet när jag visste vad jag skulle göra innan jag kom dit. Det var trevligt. Dessvärre så bestod lite för stor del av dagen av att väntade i tio minuter tills jag fick röra i bägare i fem minuter, varefter jag väntade i tio minuter till, innan jag återigen fick röra i bägare. Jag får vara i labbet, vilket är jätteroligt, men jag längtar efter att få känna mig lite mer effektiv, lite mer till nytta, lite mer som att jag kan nånting. Idag fick jag ett mail i egenskap av ordförande, det gjorde mig glad och påminde mig om att jag kan nånting och kan lära mig saker.

Igår när jag cyklade hem från jobbet kände jag att jag var trött i huvudet. Skulle inte kunna tänka särskilt klart på kvällen. Sen kom jag på att jag skulle komma hem tillräckligt tidigt för att dricka kaffe, då blev jag glad. Lättad. Kvällen skulle inte behöva gå till spillo. Sen kom jag på att det inte gjorde något om jag inte var pigg, om min hjärna inte var på topp en kväll. Jag behövde ju varken plugga eller städa eller gå på möte. Då blev jag ännu gladare. Lite förvånad. Tänk att jag kan välja att det är okej att vara trött efter fyra varje dag om jag skulle välja det! Den här kvällen har jag varit ensam hemma, och jag har inte gjort så mycket mer än att äta, virka och lyssna på Hjärtat är fullt. Skönt. Nu ska jag sova. Godnatt!

Inga kommentarer: